Cadex weet opnieuw de harten van snelheidsduivels en gewichtsbewuste wielrenners sneller te laten kloppen met de introductie van hun nieuwe Max 40 wielsysteem en een geavanceerd geïntegreerd stuur. Voor de puristen in aerodynamica en degenen die elke gram tellen, presenteert Cadex een meesterwerk in techniek.
Met een gewicht van slechts 256 gram, is het Race Integrated Handlebar een droom voor rijders die de bergen willen bedwingen waarbij elke gram het verschil kan maken. Het Max 40 wielsysteem zet daarentegen een nieuwe standaard voor stijfheid-gewichtsverhoudingen met zijn indrukwekkend lage gewicht van 1.250 gram, en belooft de "beste in zijn klasse" te zijn volgens Cadex.
Cadex heeft ook twee nieuwe racesturen onthuld, waarbij het 325 gram wegende Aero Integrated stuur met zijn gestroomlijnde bovenkanten ontworpen is voor pure snelheid, en het Race Integrated Handlebar, gericht op heuvelachtige dagen waar "elke gram telt".
Daarnaast introduceert Cadex de Race GC, een ultralichte tubeless band van 279 gram die lage rolweerstand, grip en lekbescherming combineert, geoptimaliseerd voor gebruik met het Max 40 wielsysteem.
De prijzen voor deze innovaties zijn vastgesteld op €3598 voor het Max 40 wielsysteem €649 voor het Aero Integrated stuur, €649 voor het Race Integrated stuur, en €79,95 voor de Race GC tubeless band, met een verwachte beschikbaarheid dit voorjaar.
Cadex beweert dat hun Max 40 WheelSystem de "lichtste, high-performance" wielset is die ze tot nu toe hebben geproduceerd, met een velgdiepte van 40 mm en een gewicht van 1.249 g, perfect voor zowel beklimmingen als omstandigheden met zijwind. De combinatie van lichtgewicht en aerodynamica is te danken aan Cadex's Super Aero Spokes en de slanke aero naafflens.
De 22,4 mm brede, haakloze binnenvelg van het Max 40 wielsysteem, geoptimaliseerd voor de nieuwe Race GC band, belooft een verlaagde rolweerstand en betrouwbare grip onder verschillende omstandigheden, dankzij een geavanceerde rubbersamenstelling en anti-leklaag.
Cadex's nieuwe sturen, zowel het Aero als het Race Integrated model, combineren aerodynamica met lichtgewicht, dankzij volledige interne kabelgeleiding en carbon bar-and-stem combinaties. Het Aero Integrated stuur is ontworpen om de luchtweerstand te minimaliseren, terwijl het Race Integrated stuur zich richt op controle en lichtgewicht voor heuvelachtige parcoursen.
Deze producten zijn niet alleen een toonbeeld van innovatie, maar ook een bewijs van Cadex's toewijding aan het leveren van uitzonderlijke prestaties aan wielrenners die streven naar het ultieme in snelheid en efficiëntie. Met de aankondiging dat Team-Jayco AlUla's Michael Mathews al overwinningen heeft geboekt op het Aero Integrated stuur, is de verwachting hooggespannen voor wat de toekomst brengt, vooral met de geruchten over een update van de iconische Giant TCR racefiets. Houd je ogen open voor deze revolutionaire ontwikkelingen.